Cena: 26.99 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz Åzy niewinnoÅ›ci. Przemoc seksualna w dzieciÅ„stwie. Droga duchowego uzdrowienia za 26.99 zł w księgarni virtualo.pl
Istnieją tematy, których nie można przemilczeć. Jednym z nich jest problem nadużyć seksualnych dotykający dzieci i młodzież. W książce...
zobacz więcej informacji
Cena: 26.99 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz Åzy niewinnoÅ›ci. Przemoc seksualna w dzieciÅ„stwie. Droga duchowego uzdrowienia za 26.99 zł w księgarni virtualo.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: E-booki/E-podręczniki akademickie
ISBN: 9788379063550
Waga: b/d kg
Rok wydania: 2020
IstniejÄ… tematy, których nie można przemilczeć. Jednym z nich jest problem nadużyć seksualnych dotykajÄ…cy dzieci i mÅ‚odzież. W książce Åzy niewinnoÅ›ci. Przemoc seksualna w dzieciÅ„stwie. Droga duchowego uzdrowienia, opatrzonej wstÄ™pem ks. abp. Wojciecha Polaka, Joël Pralong oddaje gÅ‚os siedmiu osobom wykorzystanym w dzieciÅ„stwie przez księży, wychowawców i ojców. Jako ksiÄ…dz Å‚amie w ten sposób tabu i przerywa zmowÄ™ milczenia.
Autor zdaje sobie doskonale sprawę z tego, że milczenie o własnej krzywdzie prowadzi ofiarę do depresji, poczucia osamotnienia, beznadziei, wstydu, pogardy i nienawiści wobec siebie. Wyjaśnia mechanizm tworzenia się toksycznej i opartej na manipulacji relacji pomiędzy przestępcą seksualnym a jego ofiarą. Proponuje ofiarom drogę uzdrowienia psychicznego i duchowego, które można osiągnąć poprzez modlitwę i pełne otwarcie się na Chrystusa.
PodkreÅ›la, że „Duchowość nie zajmuje siÄ™ leczeniem rany – bo to rola psychoterapii lub psychiatrii – ani nie relatywizuje powagi zÅ‚a, posÅ‚ugujÄ…c siÄ™ kazaniami na temat „przebaczania wrogom†lub „powierzenia wszystkiego Boguâ€! Może jednak pomóc ofierze rozkruszyć zbrojÄ™ goryczy i nienawiÅ›ci, dziÄ™ki czemu bÄ™dzie ona mogÅ‚a odnowić relacje ufnoÅ›ci z bliskimi i Bogiem. BÄ™dzie mogÅ‚a rozpoznać siÄ™ w Chrystusie, tak samo zranionym, upokorzonym, maltretowanym, dać siÄ™ porwać dynamice zmartwychwstania. W Chrystusie pozwolić zbliżyć siÄ™ MiÅ‚oÅ›ci… Duchowość nie leczy w medycznym znaczeniu tego sÅ‚owa, ale niszczy karykatury miÅ‚oÅ›ci i Å‚amie psychologiczne tarcze, które uniemożliwiajÄ… przepÅ‚yw miÅ‚oÅ›ci miÄ™dzy ludźmi i Bogiem. „Świadkowieâ€, którzy zabrali gÅ‚os na poczÄ…tku tej książki, opisali, co dla nich oznacza „duchowe uzdrowienieâ€â€. (fragment książki)
Co warte zaznaczenia Pralong przyglÄ…da siÄ™ także możliwoÅ›ciom pomocy samym oprawcom, bo jak twierdzi czÄ™sto i oni sÄ… ofiarami nadużyć seksualnych. „Wiele osób skrzywdzonych może nawet później samemu dokonywać gwaÅ‚tów na bliskich. Dlatego ważne jest, aby leczyć również drÄ™czycieli i aby mimo wszystko nie przestawać uważać ich za istoty ludzkie, chociaż taki pomysÅ‚ wielu ofiarom może siÄ™ wyÂdać nie do pomyÅ›lenia. Jest to jednak cena, którÄ… należy zapÅ‚acić, aby uniknąć ponowienia nadużyćâ€.
Książka składa się ze szczerych relacji osób skrzywdzonych, których doświadczenie pokazuje, że podczas psychoterapii połączonej z modlitwą, można przepracować traumę, zastępując ją zrozumieniem, pocieszeniem i nadzieją.
Autor podkreÅ›la: „Mówienie jest zÅ‚otem… Mówienie odblokowuje przeszÅ‚ość… DziÄ™ki wÅ‚aÅ›ciwym sÅ‚owom, które opiszÄ… zaburzoÂnÄ…, upodlonÄ…, wypartÄ… rzeczywistość, możemy stawić jej czoÅ‚a, „ukrÄ™cić Å‚eb hydrzeâ€, oczyÅ›cić jÄ… z trucizny. W prakÂtyce jednak, z powodu lÄ™ku przed rozdrapaniem bolesnych strzÄ™pów intymnych przeżyć, mówienie okazuje siÄ™ trudÂne. I to mówienie okazaÅ‚o siÄ™ prawdziwym wyzwaniem dla moich rozmówców! Wyzwaniem, któremu udaÅ‚o im siÄ™ sprostać, poczÄ…tkowo za pomocÄ… zawoalowanych słów, pojawiajÄ…cych siÄ™ niczym dyskretne źródÅ‚o, z czasem przeÂksztaÅ‚cajÄ…cych siÄ™ w prawdziwy potok porywczych emocji. Na koniec niektórzy mi dziÄ™kowali: „Mówienie o przeÂszÅ‚oÅ›ci byÅ‚o niczym terapia w piguÅ‚ce!â€. Tak jakby opowiaÂdajÄ…c, sami oczyszczali potok, odgarniajÄ…c tarasujÄ…ce go kamienie i pnie drzew, które uniemożliwiaÅ‚y im normalne życieâ€.
I dodaje: „Jak każda choroba, rana z dzieciÅ„stwa pozostawia Å›lady i blizny w gÅ‚Ä™bokiej tkance emocjonalnej. Jednostka nieÂÅ›wiadomie uruchamia system samoobrony i samoochroÂny, aby nie doznać wiÄ™cej przemocy, przez co zmienia siÄ™ jej sposób postÄ™powania. Przyjmuje postawy ucieczki, wyparcia rzeczywistoÅ›ci, ataku, agresji, wyimaginowaÂnych scenariuszy, mutyzmu, zamkniÄ™cia w sobie i inne. Ta „niewidzialna armia†może spowodować upoÅ›ledzenie, a wrÄ™cz sparaliżowanie relacji z Bogiem i ludźmi. NajÂważniejszym zadaniem dla terapeuty bÄ™dzie praca nad traumatyzmem wywoÅ‚anym przez wydarzenie, poprzez zachÄ™canie pacjenta do wypowiedzenia i nazwania emoÂcji, wzburzenia i wewnÄ™trznych lÄ™ków, które wzbierajÄ… w nim, kiedy poruszany jest temat agresji, a które przytÅ‚aÂczajÄ… jego osobowość. Chodzi o to, aby odnaleźć mechaÂnizmy obrony, które majÄ… nad nim wÅ‚adzÄ™, przeszkadzajÄ… mu być panem samego siebie oraz uniemożliwiajÄ… dziaÂÅ‚anie w sposób autonomiczny i odpowiedzialny. RolÄ… towarzysza duchowego bÄ™dzie natomiast wysÅ‚uchanie zranionej emocjonalnie osoby i doprowadzenie do jej koÂmunii z Bogiemâ€. (fragment książki)
KUP TERAZ