Cena: 25.20 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny za 25.20 zł w księgarni ebookpoint.pl
Publikacja stanowi propozycjÄ™ teoretyczno-metodologicznego ujÄ™cia diagnozy resocjalizacyjnej w perspektywie pozytywnej. Autorka przedstawia zaÅ‚oÅ...
zobacz więcej informacji
Cena: 25.20 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Diagnoza pozytywna w resocjalizacji. Model teoretyczny i metodologiczny za 25.20 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788380127302
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Publikacja stanowi propozycjÄ™ teoretyczno-metodologicznego ujÄ™cia diagnozy resocjalizacyjnej w perspektywie pozytywnej. Autorka przedstawia zaÅ‚ożenia teoretyczne diagnozy pozytywnej w resocjalizacji oraz konstruuje jej model metodologiczny. Wychodzi z zaÅ‚ożenia, że jednym z najważniejszych czynników warunkujÄ…cych efektywność resocjalizacji jest prawidÅ‚owo realizowany proces diagnostyczny powiÄ…zany z procesem wychowania resocjalizujÄ…cego. Wskazuje na to, że diagnoza jest podstawÄ… projektowania dziaÅ‚aÅ„ resocjalizacyjnych. ZakÅ‚ada siÄ™, że diagnoza negatywna i pozytywna stanowiÄ… diagnozÄ™ peÅ‚nÄ… wykorzystywanÄ… do projektowania modelu dziaÅ‚aÅ„ interwencyjnych, opartych na dziaÅ‚aniach dwukierunkowych: eliminujÄ…cych deficyty i wzmacniajÄ…cych potencjaÅ‚y. ZasadÄ™ stanowi to, iż diagnoza pozytywna jest bardziej istotna dla procesu projektowania dziaÅ‚aÅ„ interwencyjnych niż diagnoza negatywna. Diagnoza pozytywna dotyczy wykorzystania w projektowaniu czynników bezpoÅ›rednio stymulujÄ…cych rozwój, polega na odkrywaniu zasobów, potencjaÅ‚ów i zdolnoÅ›ci. Negatywna zaÅ› polega na eliminacji czynników hamujÄ…cych ów rozwój. Praca skÅ‚ada siÄ™ z dwóch rozdziaÅ‚ów. W pierwszym przedstawiono zaÅ‚ożenia teoretyczne diagnozy resocjalizacyjnej, a w drugim jej zaÅ‚ożenia metodologiczne. W prezentowanych przez autorkÄ™ modelach (tzw. ujÄ™cie komplementarne) zakÅ‚ada siÄ™ priorytetowość diagnozy pozytywnej (potencjaÅ‚ów, zasobów) i jedynie uzupeÅ‚niajÄ…cy charakter diagnozy negatywnej (deficytów, zaburzeÅ„). Rozważania dotyczÄ…ce modelu diagnozy resocjalizacyjnej koÅ„czÄ… refleksje odnoszÄ…ce siÄ™ do wyznaczników i specyfiki etyki postÄ™powania pedagoga resocjalizacyjnego, peÅ‚niÄ…cego funkcjÄ™ zarówno diagnosty, jak i wychowawcy wspierajÄ…cego proces wewnÄ™trznej przemiany jednostki niedostosowanej spoÅ‚ecznie.
KUP TERAZ