Cena: 16.80 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz ÅšciÄ…ganie w szkole jako przejaw nieuczciwoÅ›ci szkolnej za 16.80 zł w księgarni ebookpoint.pl
Celem niniejszej pracy było zaprezentowanie problematyki ściągania w szkole ponadgimnazjalnej na gruncie teoretycznym i w oparciu o wyniki dotychcz...
zobacz więcej informacji
Cena: 16.80 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz ÅšciÄ…ganie w szkole jako przejaw nieuczciwoÅ›ci szkolnej za 16.80 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788380129856
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Celem niniejszej pracy byÅ‚o zaprezentowanie problematyki Å›ciÄ…gania w szkole ponadgimnazjalnej na gruncie teoretycznym i w oparciu o wyniki dotychczasowych badaÅ„ nad tÄ… problematykÄ…, jak również przedstawienie rezultatów badaÅ„ wÅ‚asnych. Przestawiono szkoÅ‚Ä™ jako podstawowe Å›rodowisko rozwoju psychospoÅ‚ecznego ucznia oraz omówiono podstawowe teorie motywacji w edukacji ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem koncepcji Self Determination Theory, a także rolÄ™ czynników percepcyjnych w kontekÅ›cie zachowaÅ„ nauczycieli, rodziców (w wymiarze kontroli i wspierania autonomii) oraz relacji w klasie (w wymiarze wspóÅ‚pracy i wsparcia oraz rywalizacji). Praca ukazuje również szkoÅ‚Ä™ jako przestrzeÅ„ uczenia siÄ™ zachowaÅ„ pozanormatywnych, nawiÄ…zujÄ…c do wybranych teorii dewiacji w odniesieniu do zjawiska Å›ciÄ…gania, w tym do teorii neutralizacji, a także omawia teoretyczne podstawy problemu Å›ciÄ…gania, jego źródÅ‚a i motywacjÄ™ do Å›ciÄ…gania wÅ›ród uczniów. Odnosi również Å›ciÄ…ganie do kategorii ryzyka oraz moralnoÅ›ci. W niniejszej pracy przedstawiono sześć skonstruowanych na potrzeby badania narzÄ™dzi: Kwestionariusz percepcji zachowaÅ„ rodziców (matki i ojca), nauczyciela, Kwestionariusz percepcji relacji w klasie, Kwestionariusz motywacji do nauki, „Sprawdziany” oraz „Normy”, które zostaÅ‚y sprawdzone pod wzglÄ™dem psychometrycznym na dużej próbie. Zastosowanie analizy czynnikowej pozwoliÅ‚o na okreÅ›lenie skÅ‚adowych skal. NarzÄ™dzia diagnostyczne mogÄ… być wykorzystywane do badaÅ„ o tematyce edukacyjnej. PodjÄ™to próbÄ™ opisu i usystematyzowania zjawiska Å›ciÄ…gania i nieuczciwoÅ›ci szkolnej oraz zwiÄ…zanych z nim doÅ›wiadczeÅ„ w percepcji uczniów, a także zaprezentowania roli motywacji do nauki, oraz percepcji zachowaÅ„ otoczenia w Å›ciÄ…ganiu ujÄ™tym w ramach trzech czynników - jako Å›ciÄ…ganie sprawcze, pomoc w Å›ciÄ…ganiu oraz niechęć do pomocy w Å›ciÄ…ganiu. Wyniki badaÅ„ odniesiono do praktyki edukacyjnej.
KUP TERAZ