Cena: 29.83 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Fotka. O zdjÄ™ciach i mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych za 29.83 zł w księgarni ebookpoint.pl
Nathan Jurgenson, mÅ‚ody badacz spoÅ‚eczeÅ„stwa, stawia pytanie o to, jak rozumieć fotografiÄ™ w epoce mediów spoÅ‚eczno...
zobacz więcej informacji
Cena: 29.83 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Fotka. O zdjÄ™ciach i mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych za 29.83 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788380437982
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Nathan Jurgenson, mÅ‚ody badacz spoÅ‚eczeÅ„stwa, stawia pytanie o to, jak rozumieć fotografiÄ™ w epoce mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych i zalewajÄ…cych nas zewszÄ…d nowych obrazów: niekoÅ„czÄ…cych siÄ™ selfie, postarzanych widoków, zdjęć jedzenia i znikajÄ…cych w sieci fotek. I odpowiada na nie w nieoczywisty sposób: zamiast potÄ™piać strumieÅ„ fotek jako nieprawdziwÄ… i nieartystycznÄ… fotografiÄ™, proponuje ich pogÅ‚Ä™bione rozumienie – jako filtru, przez który widzimy otaczajÄ…cÄ… nas rzeczywistość, i jako sposobu porozumiewania siÄ™ z innymi. Obiektyw aparatu fotograficznego, który nosimy w kieszeni, zmieniÅ‚ spojrzenie na nas samych i Å›wiat, w którym żyjemy – fotka to nieustanna komunikacja, a Å›wiat istnieje tylko o tyle, o ile jest komunikowany. FotografiÄ™ spoÅ‚ecznoÅ›ciowÄ… rozumiem nie tyle jako stadium w rozwoju fotografii albo jako awans amatorskich zdjęć bÅ‚yskawicznych w hierarchii fotograficznej, ile jako przemianÄ™ o wiÄ™kszym zasiÄ™gu – dotyczÄ…cÄ… wyrażania siebie, pamiÄ™ci i tego, co spoÅ‚eczne. Przeciwstawiam siÄ™ zatem tendencji panujÄ…cej wÅ›ród krytyków do przyglÄ…dania siÄ™ najpierw gadżetom – do rozpoczynania od rzeczy, w najbardziej dosÅ‚ownym sensie. Dyskusje o zdjÄ™ciach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych rzadko wykraczajÄ… poza obszar urzÄ…dzeÅ„ i platform, szczegóÅ‚ów technicznych – tego, której firmie siÄ™ udaje, która ponosi porażkÄ™, kto inwestuje i kto kogo kupuje. Tymczasem myÅ›lenie o fotografii spoÅ‚ecznoÅ›ciowej po prostu jako fotografii wykonywanej urzÄ…dzeniami przenoÅ›nymi, albo fotografii w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, jest myÅ›leniem zbyt prostym, dosÅ‚ownym i technocentrycznym. W zamian proponujÄ™ rozumienie fotografii spoÅ‚ecznoÅ›ciowej jako praktyki kulturowej, zwÅ‚aszcza sposobu widzenia, mówienia i uczenia siÄ™. fragment książki
KUP TERAZ