Cena: 19.53 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Telewizja ponowoczesna. Logiki i imaginacje medialne za 19.53 zł w księgarni ebookpoint.pl
Ile rzeczywistości jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jaką ją widzimy, czy też może inna, wypaczona? Jak w telewizji prezentuj...
zobacz więcej informacji
Cena: 19.53 zł
Sklep: ebookpoint.pl
Kup teraz Telewizja ponowoczesna. Logiki i imaginacje medialne za 19.53 zł w księgarni ebookpoint.pl
Wydawca: ebookpoint
Kategoria: bez kategorii
ISBN: 9788380831902
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Ile rzeczywistoÅ›ci jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jakÄ… jÄ… widzimy, czy też może inna, wypaczona? Jak w telewizji prezentuje siÄ™ sama telewizja? Na te i inne pytania odpowiedzieć próbuje Marcin Sanakiewicz, autor Telewizji ponowczesnej. PosÅ‚ugujÄ…c siÄ™ metodologiÄ… badaÅ„ performatywnych, bada efekty oraz relacje zachodzÄ…ce pomiÄ™dzy telewizjÄ…, jej kreacjami, odbiorcami i spoÅ‚eczeÅ„stwem. O konkursie: Ogólnopolski Konkurs Medi@stery zostaÅ‚ zainicjowany w celu promowania najlepszych prac magisterskich napisanych przez absolwentów studiów dziennikarskich. PomysÅ‚odawczyniami konkursu sÄ… dr MaÅ‚gorzata Åosiewicz oraz dr Anna RyÅ‚ko-Kurpiewska, a organizatorem przedsiÄ™wziÄ™cia jest kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja SpoÅ‚eczna na Uniwersytecie GdaÅ„skim. Autor skupia uwagÄ™ na telewizji, podejmujÄ…c próbÄ™ ujÄ™cia jej jako systemu autopojetycznego, tworzÄ…cego i odtwarzajÄ…cego siebie poprzez rekonstrukcjÄ™ i rekombinacjÄ™ wÅ‚asnych elementów. Podejmuje przy tym oryginalny eksperyment myÅ›lowy, stosujÄ…c do analizy aparatu telewizyjnego narzÄ™dzia hermeneutyczne i heurystyki zaczerpniÄ™te z zasobów wspóÅ‚czesnych badaÅ„ performatycznych. […] Efektem jest ciekawa próba integracji kilku popularnych i poznawczo pÅ‚odnych, a wystÄ™pujÄ…cych zazwyczaj w oderwaniu od siebie, ujęć teoretycznych wspóÅ‚czesnej kultury audiowizualnej. Z recenzji dr hab. MaÅ‚gorzaty Lisowskiej-Magdziarz, CzÅ‚onka KapituÅ‚y Ogólnopolskiego Konkursu Medi@stery Performatyczny klucz rozumienia telewizji rozpisany na kartach tekstu to zarówno Å›wieże narzÄ™dzie poznawcze, jak i Å›wietnie rozpisana „mapa drogowa” dla instytucji i kultur organizacyjnych stojÄ…cych „po drugiej stronie szklanego ekranu”. Autor wskazuje na możliwoÅ›ci rozwoju, a nawet i poszerzenia formuÅ‚y telewizji w cyfrowym otoczeniu, ale i nie boi siÄ™ wskazywać na grożące jej problemy i mielizny, dla których zaleca niezbÄ™dne kuracje naprawcze. Tak pomyÅ›lany tekst można i należy traktować przynajmniej na dwa sposoby: jako wartoÅ›ciowÄ… pozycję w najnowszej bibliografii studiów nad mediami, oraz jako rodzaj pogÅ‚Ä™bionego o rozważania teoretyczne guidebooka dla Å›rodowisk i instytucji telewizyjnych. Z recenzji dr. hab. Piotra CeliÅ„skiego Marcin Sanakiewicz (ur. 1980 r. w Krakowie) – medioznawca, dziennikarz, lektor radia i telewizji. WspóÅ‚pracowaÅ‚ z Polskim Radiem Kraków, RMF FM, Radiem ZET, PR III, VOX FM, Radiem Plus, TVP i Discovery. W latach 2002–2013 dziennikarz i wydawca Telewizji Polskiej. UkoÅ„czyÅ‚ studia dziennikarskie na Wydziale Politologii UMCS w Lublinie (tytuÅ‚ Najlepszego Absolwenta 2014 oraz Srebrny Medal UMCS). Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za Wybitne OsiÄ…gniÄ™cia (2013), zdobywca MaÅ‚ego Akademickiego Lauru Dziennikarskiego (2015), laureat I. nagrody w I. edycji Ogólnopolskiego Konkursu na NajlepszÄ… PracÄ™ MagisterskÄ… z Wiedzy o Mediach Medi@stery (2015). Autor książki „Poetyka telewizyjnych programów porannych: miÄ™dzy informacjÄ…, tabloidem i autopromocjÄ…” (Scholar: Warszawa 2013) oraz artykuÅ‚ów naukowych. Obecnie doktorant w ZakÅ‚adzie Filozofii i Socjologii Polityki UMCS.
KUP TERAZ