Cena: 30.50 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz Praktyka zarzÄ…dzania najsÅ‚ynniejsza książka o zarzÄ…dzaniu za 30.50 zł w księgarni madbooks.pl
„Jeżeli chcesz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu - powtarza swoim ludziom prezes jednego z największych banków świata - to...
zobacz więcej informacji
Cena: 30.50 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz Praktyka zarzÄ…dzania najsÅ‚ynniejsza książka o zarzÄ…dzaniu za 30.50 zł w księgarni madbooks.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: Podręczniki/Akademickie
ISBN: 9788380872813
Waga: 0.9100 kg
Rok wydania: 2020
„Jeżeli chcesz przeczytać tylko jednÄ… książkÄ™ o zarzÄ…dzaniu - powtarza swoim ludziom prezes jednego z najwiÄ™kszych banków Å›wiata - to przeczytaj PraktykÄ™ zarzÄ…dzaniaâ€.
Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach:
- po pierwsze jako „biznesâ€, czyli instytucjÄ™, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobÄ… samÄ…, czyli na rynku i dla klienta;
- po drugie jako „organizacjÄ™â€, opartÄ… na skÅ‚adniku ludzkim i majÄ…cÄ… charakter spoÅ‚eczny, takÄ…, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, pÅ‚acić im, tudzież organizować ich dla produktywnoÅ›ci, a z tego tytuÅ‚u wymaga rzÄ…dzenia, ucieleÅ›niajÄ…c okreÅ›lone wartoÅ›ci i formujÄ…c konieczne relacje miÄ™dzy wÅ‚adzÄ… a odpowiedzialnoÅ›ciÄ…;
- po trzecie jako „instytucjÄ™ spoÅ‚ecznÄ…â€, osadzonÄ… w spoÅ‚eczeÅ„stwie i w spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej, a wiÄ™c znajdujÄ…cÄ… siÄ™ pod wpÅ‚ywem interesu publicznego.
***
Ta książka zmieniÅ‚a współczesny Å›wiat. OczywiÅ›cie, zarzÄ…dzano i przed Druckerem. Nie brakowaÅ‚o menedżerów odnoszÄ…cych sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkryÅ‚ Å›wiatu znaczenie menedżerów i zarzÄ…dzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazaÅ‚, jakie możliwoÅ›ci postÄ™pu kryjÄ… siÄ™ w zarzÄ…dzaniu. Sama wÅ‚asność prywatna nie wystarczy dziÅ› dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitaÅ‚. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta książka w sposób żywy i przystÄ™pny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarzÄ…dzaniu i nie darmo jej autora nazywa siÄ™ „ojcem zaÅ‚ożycielem†zarzÄ…dzania (i wrÄ™cz – jego „papieżemâ€). To rzeczywiÅ›cie „biblia†biznesu – żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarzÄ…dzania przedsiÄ™biorstwem. Nie przystÄ™pujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiÄ…gnąć – dziÄ™ki wiedzy, umiejÄ™tnoÅ›ciom i woli sukcesu.
    - Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz
***
Urodzony w Wiedniu w 1909 roku, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.
Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University.
Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005.
KUP TERAZ