Cena: 30.40 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz Okrakiem na barykadzie za 30.40 zł w księgarni virtualo.pl
Trudno być dziś dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekają, że jesteś niepotrzebny i niedługo nieuchronnie zastąpią cię skomputeryzowane ...
zobacz więcej informacji
Cena: 30.40 zł
Sklep: virtualo.pl
Kup teraz Okrakiem na barykadzie za 30.40 zł w księgarni virtualo.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: E-booki/E-podręczniki akademickie
ISBN: 9788380977938
Waga: b/d kg
Rok wydania: 2016
Trudno być dziÅ› dziennikarzem w Polsce: co raz to narzekajÄ…, że jesteÅ› niepotrzebny i niedÅ‚ugo nieuchronnie zastÄ…piÄ… ciÄ™ skomputeryzowane maszyny. NieÅ‚atwo w tym samym czasie utrzymywać siÄ™ z celebrzenia na tej scenie: stajesz siÄ™ przedmiotem Å‚atwym do obrażania, wyÅ›miewania, a w najlepszym przypadku nie doceniajÄ… ciÄ™.Â
Jak jest, gdy jest się po trosze i jednym, i drugim – to główna teza tej książki. Co się dzieje, gdy będąc dziennikarzem, starasz się trafiać z przekazem do swojej publiczności, stosując narzędzia celebrytów? Nie czarujmy się – tylko wtedy, gdy czujemy oddech czytelnika za naszymi plecami, uprawianie tego zawodu ma sens. Książka traktuje o styku dziennikarstwa, coraz powszechniej stabloidyzowanego, i systemu celebryckiego, coraz powszechniej wkraczającego w miejsca, które do tej pory funkcjonowały jako salony (nie mylić z Salonem, ulubionym celem ataków grupy konserwatywnych dziennikarzy).
Wiesław Godzic – profesor zwyczajny, filmoznawca i medioznawca. Związany z Uniwersytetem Śląskim (do 1983) i Jagiellońskim (do 2003), obecnie jest wykładowcą w Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, kierownikiem Katedry Mediów Audiowizualnych. Zajmuje się semiotyką i retoryką przekazów medialnych. Stypendysta Fundacji Kościuszkowskiej, Central European University, Getty Foundation i Deutscher Akademischer Austauschdienst oraz norweskich fundacji rządowych. Wykładał m.in. w Cleveland State University, Rochester University w USA, Middlesex University w Londynie oraz w Bergen i Trondheim w Norwegii. Redaktor naczelny kwartalnika „Kultura Popularna†od 2002 roku. Ostatnio wydał „Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów†(WAiP, 2007) oraz zredagował podręcznik akademicki „Media audiowizualne†(WAiP, 2010) i wraz ze Zbigniewem Bauerem „E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania†(Poltext, 2015). Jego „Kuba i inni. Twarze i maski popkultury†(Sedno, Warszawa) ukazała się w 2013 roku. Porzucił Kraków dla Milanówka. Zamienił kilka słów i uścisk dłoni z Umbertem Eco na Sycylii – co bardzo sobie ceni.
KUP TERAZ