Cena: 56.74 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz Nie czyÅ„ zÅ‚a. Jak Big Tech zdradziÅ‚ swoje ideaÅ‚y i nas wszystkich za 56.74 zł w księgarni madbooks.pl
„Nie czyń zła†to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijn...
zobacz więcej informacji
Cena: 56.74 zł
Sklep: madbooks.pl
Kup teraz Nie czyÅ„ zÅ‚a. Jak Big Tech zdradziÅ‚ swoje ideaÅ‚y i nas wszystkich za 56.74 zł w księgarni madbooks.pl
Wydawca: brak danych
Kategoria: Beletrystyka/Literatura faktu
ISBN: 9788381751209
Waga: b/d kg
Rok wydania: 2020
„Nie czyń zła†to pierwsza korporacyjna zasada Google’a przyjęta w czasach jego młodości, kiedy kolorowe logo wciąż wyrażało utopijną wizję przyszłości, w której nikt nie miał wątpliwości co do tego, że technologia uczyni świat lepszym, bezpieczniejszym i dostatniejszym miejscem. Niestety, dawno minęły czasy, kiedy Google, jak i większość firm Big Tech, działał w zgodzie ze swoimi ideałami. Dzisiaj utopia, do której niegdyś dążyli, coraz bardziej przypomina dystopię – od cyfrowej inwigilacji i utraty prywatności przez szerzenie fałszywych informacji i mowę nienawiści po drapieżne algorytmy, których celem są bezbronni i słabi, oraz produkty, które zostały wymyślone w ten sposób, by manipulować naszymi pragnieniami.
Jak to się stało, że znaleźliśmy się w tym miejscu? W jaki sposób te przedsięwzięcia, niegdyś idealistyczne i pełne animuszu, zamieniły się w pazerne monopole dysponujące siłą wystarczającą do wpływania na wyniki wyborów, wchłonięcia wszystkich należących do nas danych i zgarnięcia lwiej części korporacyjnego bogactwa, wymykając się równocześnie wszelkim regulacjom i unikając płacenia podatków? W książce „Nie czyń zła†Rana Foroohar, dziennikarka „Financial Times†zajmująca się globalną gospodarką, opowiada najważniejszą biznesową historię naszych czasów – o tym, jak Big Tech stracił duszę i zapędził nas w kozi róg.
Dzięki reporterskiej wprawie i niezrównanemu dostępowi do informacji – zyskanym dzięki niemal trzydziestoletniemu relacjonowaniu spraw związanych z biznesem i technologią – ujawnia w jakim faktycznie stopniu giganci tacy jak Google, Facebook, Apple i Amazon zamieniają na pieniądze zarówno nasze dane, jak i naszą uwagę, przy czym do nas nie trafia złamany grosz z tych kolosalnych zysków. Foroohar pokazuje również, jak możemy się temu sprzeciwić, tworząc rozwiązania wspierające innowacje, a równocześnie chroniące nas przed mroczną stroną cyfrowych technologii.
***
Rana Foroohar – dziennikarka piszÄ…ca o globalnym biznesie i zastÄ™pczyni redaktora naczelnego w „Financial Times†oraz komentatorka ekonomiczna w telewizji CNN. W 2018 roku otrzymaÅ‚a nagrodÄ™ Best in Business przyznawanÄ… przez Towarzystwo na rzecz Promocji i Rozwoju Literatury Biznesowej w uznaniu dla jej publicystyki poÅ›wiÄ™conej najwiÄ™kszym Å›wiatowym firmom technologicznym. WczeÅ›niej byÅ‚a zastÄ™pczyniÄ… redaktora naczelnego „Time†odpowiedzialnÄ… za dziaÅ‚ biznesowy i ekonomiczny, a także komentatorkÄ… piszÄ…cÄ… o sprawach gospodarczych w tej samej redakcji. Foroohar przez trzynaÅ›cie lat pracowaÅ‚a w „Newsweekuâ€, gdzie byÅ‚a redaktorkÄ… zajmujÄ…cÄ… siÄ™ gospodarkÄ… i sprawami zagranicznymi oraz korespondentkÄ… zagranicznÄ…. ZdobyÅ‚a wówczas nagrodÄ™ Petera R. Weitza przyznawanÄ… przez amerykaÅ„skÄ… FundacjÄ™ Marshalla za reportaże o sprawach transatlantyckich. Jest również laureatkÄ… nagród i stypendiów instytucji takich jak SzkoÅ‚a Zaawansowanych Studiów MiÄ™dzynarodowych w Uniwersytecie Johnsa Hopkinsa czy Centrum na rzecz Wymiany Kulturalnej i Technologicznej miÄ™dzy Wschodem a Zachodem. Foroohar jest także staÅ‚Ä… czÅ‚onkiniÄ… Rady Stosunków MiÄ™dzynarodowych.
KUP TERAZ