Cena: 19.60 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Współczesna myÅ›l pedagogiczna Znaczenia, klasyfikacje, badania za 19.60 zł w księgarni lideria.pl
Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru ...
zobacz więcej informacji
Cena: 19.60 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Współczesna myÅ›l pedagogiczna Znaczenia, klasyfikacje, badania za 19.60 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Książki dla dzieci i młodzieży / Edukacja
ISBN: b90722a5996ee3ee55dffcfde8380b73
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Publikacja powstaÅ‚a jako dopeÅ‚nienie wczeÅ›niejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badaÅ„ historycznych, gdyż zakres analizowanego rozwoju myÅ›li pedagogicznej ma niedÅ‚ugÄ… historiÄ™, a pod pewnymi wzglÄ™dami wykracza nawet poza rozwój nauk pedagogicznych, choć te czerpiÄ… z nich swoje inspiracje. Książka jest owocem prowadzonych przez wiele lat badaÅ„ i dyskusji w Å›rodowiskach akademickich w naszym kraju. Kolejne jej fragmenty sÄ… wynikiem spotkaÅ„ i wygÅ‚aszanych w czasie konferencji referatów, które miaÅ‚y miejsce na wielu uczelniach wyższych w Polsce. Niektóre byÅ‚y częściowo publikowane w rozproszonych materiaÅ‚ach konferencyjnych czy tomach jubileuszowych. Książka nawiÄ…zuje także do zapoczÄ…tkowanego w 1989 r. cyklu seminariów i studiów kulturowych, jakie prowadzili profesorowie UMK w Toruniu – Zbigniew KwieciÅ„ski i Lech Witkowski pod nazwÄ… „Nieobecne dyskursyâ€. DziÄ™ki nim odtwarzane byÅ‚y nieistniejÄ…ce i zniszczone w okresie PRL dyskursy pedagogiczne, w tym szeroko rozumiana pedagogika humanistyczna. Publikacja skÅ‚ada siÄ™ z piÄ™ciu rozdziałów. W pierwszym skoncentrowano siÄ™ na terminologii wykorzystywanych w badaniach współczesnej myÅ›li pedagogicznej. Drugi rozdziaÅ‚ rozwija temat myÅ›li pedagogicznej w ponowoczesnym Å›wiecie (metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myÅ›li). W trzecim rozdziale przedstawiono klasyfikacje, typologie i mapy myÅ›li pedagogicznej. Kolejny rozdziaÅ‚ zawiera studia porównawcze myÅ›li pedagogicznej. W ostatnim rozdziale rozwiniÄ™to problematykÄ™ egzemplifikacji badaÅ„ nad recepcjÄ… i krytykÄ… prÄ…dów pedagogicznych. Jest to podrÄ™cznik, który powinien być wykorzystywany w ksztaÅ‚ceniu studentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej, a także w doskonaleniu kadr nauczycielskich oraz akademickich. Książka powinna stać siÄ™ dobrÄ… zachÄ™tÄ… dla innych badaczy do dalszych analiz porównawczych współczesnej myÅ›li pedagogicznej.
Spis treści
Wstęp Rozdział I Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej Paradygmat Szkoła naukowa – pedagogiczna Podejście retoryczne i socjologiczne w pedagogice Kierunek naukowy – pedagogiczny Ruch, prąd naukowy – pedagogiczny Doktryna naukowa – pedagogiczna Podejście teoretyczne – pedagogiczne Dyskurs pedagogiczny Ideologie polityczne – pedagogiczne Moda umysłowa – pedagogiczna Myśl pedagogiczna Rozdział II Myśl pedagogiczna w ponowoczesnym świecie – między fundamentalizmem a pluralizmem Metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli Rozdział III Klasyfikacje, typologie, mapy myśli pedagogicznej Klasyfikacje polskich pedagogów Klasyfikacje kierunków myśli pedagogicznej w innych krajach Rozdział IV Studia porównawcze myśli pedagogicznej Badania historyczne myśli pedagogicznej Badania ahistoryczne, problemowe Kryteria porównywalności kierunków myśli pedagogicznej Analiza dyskursów Badania hermeneutyczne Kartografia kierunków pedagogicznych Fenomenografia Badania biograficzne – biografistyka pedagogiczna Podejście antagonistyczne Recepcja potoczna Warunki prowadzenia badań porównawczych myśli pedagogicznej Rozdział V Egzemplifikacje badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych Komparatystyka z wnętrza filozofii i kultury Wspólnota badań porównawczych w naukach o wychowaniu Polski i Niemiec po II wojnie światowej Założenia kierunków współczesnej psychologii w badaniach pedeutologicznych Analiza dyskursu pedagogicznego i jej znaczenie w badaniach pedagogicznych Filozoficzna rekonstrukcja myśli klasyków pedagogiki Rekonstrukcja metodą historyczną ewolucji edukacji estetycznej Analiza słabo obecnego w polskiej praktyce edukacyjnej prądu pedagogicznego Dekonstruowanie mitów pedagogicznych Przykład badań nad recepcją antypedagogiki w Polsce Zamiast zakończenia Bibliografia
KUP TERAZ