Cena: 21.51 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Współpraca rodziców ze szkoÅ‚Ä… w kontekÅ›cie reformy edukacji w Polsce za 21.51 zł w księgarni lideria.pl
Zapoznaj się z ofertą sklepu internetowego na wanny.
Reforma edukacji w Polsce nałożyła na szkołę wiele nowych obowiązków, także w tak ważnym aspekcie jak budowanie relacji z rodzicami. Autorka ...
zobacz więcej informacji
Cena: 21.51 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz Współpraca rodziców ze szkoÅ‚Ä… w kontekÅ›cie reformy edukacji w Polsce za 21.51 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Naukowe Uniwersyte Wydawnictwo
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Pedagogika, resocjalizacja
ISBN: 26846a1c5dea463af7a204b679ddd510
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Reforma edukacji w Polsce nałożyła na szkołę wiele nowych obowiązków, także w tak ważnym aspekcie jak budowanie relacji z rodzicami. Autorka przedstawia wyniki swoich badań w zakresie znajomości praw i obowiązków w szkole rodziców i nauczycieli. Książka ukazuje, jak wygląda rzeczywista współpraca rodziny i szkoły w polskich szkołach, zastanawia się, czy reforma edukacji dokonała jakichkolwiek zmian, czy ustawy to po prostu puste frazesy niemające faktycznego wpływu na działalność i funkcjonowanie szkoły.
Spis treści
Wstęp / 9 Rozdział 1 Reforma edukacji w Polsce jako przejaw modernizacji oświaty / 11 1. Modele reagowania szkoły na zmiany / 11 2. Założenia reformy systemu edukacji w Polsce / 21 2.1. Prawa i obowiązki dyrektora wobec rodziców / 30 2.2. Prawa i obowiązki nauczycieli wobec rodziców / 36 3. Status rodziców w zreformowanej szkole / 39 Rozdział 2 Zaangażowanie rodziców w pracę szkoły / 45 1. Kluczowe kategorie pojęciowe wykorzystywane w pracy / 45 2. Formy współpracy rodziców ze szkołą w świetle literatury przedmiotu / 48 3. Uzasadnienie potrzeby badań / 54 Rozdział 3 Założenia metodologiczne badań własnych / 57 1. Przedmiot i cele badań / 57 2. Podstawy teoretyczne badań własnych / 59 3. Problematyka badawcza / 70 4. Model badanego zjawiska / 73 5. Metody, techniki i narzędzia badawcze / 75 6. Teren i organizacja badań / 79 Rozdział 4 Wyniki badań własnych / 83 1. Charakterystyka badanej populacji / 83 2. Odzwierciedlenie założeń reformy w dokumentach szkolnych / 90 3. Wiedza dyrektorów szkół na temat reformy edukacji i budowania relacji rodzina–szkoła / 95 4. Wiedza na temat reformy edukacji i budowania relacji rodzina–szkoła w świetle wyników badań nauczycieli / 105 4.1. Wiedza nauczycieli a typ ustrojowy szkoły / 106 4.2. Wiedza nauczycieli a usytuowanie środowiskowe szkoły / 116 5. Wiedza na temat reformy edukacji i budowania relacji rodzina–szkoła w świetle wyników badań rodziców / 126 5.1. Wiedza rodziców a typ ustrojowy szkoły / 127 5.2. Wiedza rodziców a usytuowanie środowiskowe szkoły / 135 6. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wywiadów z dyrektorami szkół / 143 7. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wyników badań nauczycieli / 152 7.1. Poziom realizacji założeń reformy przez nauczycieli a typ ustrojowy szkoły / 152 7.2. Poziom realizacji założeń reformy przez nauczycieli a usytuowanie środowiskowe szkoły / 158 8. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wyników badań rodziców / 164 8.1. Poziom realizacji założeń reformy przez rodziców a typ ustrojowy szkoły / 165 8.2. Poziom realizacji założeń reformy przez rodziców a usytuowanie środowiskowe szkoły / 172 9. Zaangażowanie rodziców w pracę szkoły w świetle wyników badań nauczycieli i rodziców / 178 9.1. Zaangażowanie rodziców a typ ustrojowy szkoły / 178 9.2. Zaangażowanie rodziców a usytuowanie środowiskowe szkoły / 183 Rozdział 5 Wnioski z badań własnych / 187 1. Odzwierciedlenie założeń reformy w dokumentach szkoły / 189 2. Wiedza dyrektorów szkół na temat reformy edukacji i budowania relacji rodzina–szkoła / 190 3. Wiedza na temat reformy edukacji w świetle wyników badań nauczycieli / 193 4. Wiedza na temat reformy edukacji w świetle wyników badań rodziców / 200 5. Poziom realizacji założeń reformy w świetle wywiadów z dyrektorami szkół / 208 6. Poziom realizacji założeń reformy w opinii nauczycieli / 214 7. Poziom realizacji założeń reformy w opinii rodziców / 221 8. Zaangażowanie rodziców w świetle opinii nauczycieli i rodziców / 225 Rozdział 6 Uogólnienia i postulaty / 231 1. Zmiana roli dyrektora w szkole uczącej się / 231 2. Zmiana roli nauczyciela w szkole uczącej się / 233 3. Zmiana roli ucznia w szkole uczącej się / 235 4. Zmiana roli rodzica w szkole uczącej się / 236 5. Postulaty / 236 Bibliografia / 241 Aneksy – wzory narzędzi badawczych / 257 Załącznik nr 1. Wywiad z dyrektorem szkoły / 259 Załącznik nr 2. Ankieta dla rodziców na temat współpracy rodziny i szkoły / 265 Załącznik nr 3. Skala ocen dla rodziców / 271 Załącznik nr 4. Ankieta dla nauczycieli na temat współpracy rodziny i szkoły / 279 Załącznik nr 5. Skala ocen dla nauczycieli / 285
KUP TERAZ