Cena: 15.68 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz WykÅ‚ady z pedagogiki ogólnej, t. 3: Logos edukacji za 15.68 zł w księgarni lideria.pl
Niniejsza książka to wynik realizacji jednego z punktów szerszego planu, polegaÂjÄ…cego na zastosowaniu perspektywy antropologicznej w definiowani...
zobacz więcej informacji
Cena: 15.68 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz WykÅ‚ady z pedagogiki ogólnej, t. 3: Logos edukacji za 15.68 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Naukowe Uniwersyte Wydawnictwo
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Pedagogika, resocjalizacja
ISBN: f777f4c9618cda770bebcb3403475c80
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Niniejsza książka to wynik realizacji jednego z punktów szerszego planu, polegaÂjÄ…cego na zastosowaniu perspektywy antropologicznej w definiowaniu i rozstrzyÂganiu Å›wiatopoglÄ…dowych problemów pedagogiki. Zawiera ona charakterystykÄ™ pedagogicznego poznania i wiedzy na szerszym tle procesów informacyjnych, leżących u podstaw narodzin, funkcjonowania i rozwoju Å‚adu edukacyjnego. Swym podtytuÅ‚em praca nawiÄ…zuje do jednego z rozdziałów (Pedagogika jako logos edukacji) pierwszego tomu obecnego cyklu WykÅ‚adów, w którym idee tu rozwijane zostaÅ‚y po raz pierwszy przedstawione w swej wstÄ™pnej, a zarazem elementarnej postaci. W sensie dydaktycznym prezentowana książka dotyczy spraw, które w systeÂmie ksztaÅ‚cenia wyższego pedagogów (na UMK) zajmujÄ… miejsce poÅ›rednie miÄ™Âdzy „Wprowadzeniem do pedagogiki" a „MetodologiÄ… badaÅ„ pedagogicznych". Znaczenie terminu „logos" jest najczęściej objaÅ›niane za pomocÄ… takich poÂjęć, jak: „sÅ‚owo", „mowa", „rozum", „nauka", „myÅ›lenie". Sens nadrzÄ™dny w stoÂsunku do tych znaczeÅ„ ma jednak interpretacja, zgodnie z którÄ… „logos" to duch, dusza, czynnik ożywiajÄ…cy martwÄ… materiÄ™, siÅ‚a tÅ‚umaczÄ…ca szczególny status i wÅ‚asnoÅ›ci tworów ożywionych. W takim wÅ‚aÅ›nie - ogólnym - znaczeniu, z jego licznymi pochodnymi, sÅ‚owo „logos" jest stosowane w niniejszej książce. „Duchem" systemu edukacyjnego jest zachodzÄ…cy w nim „metabolizm inforÂmacyjny". To on ostatecznie „odpowiada" za to, że systemy edukacyjne (mikro lub makro) charakteryzuj Ä… siÄ™ wÅ‚asnoÅ›ciami typowymi dla „ożywionych" skÅ‚adÂników rzeczywistoÅ›ci kulturowej: - sÄ… wyodrÄ™bnione z otoczenia - caÅ‚kowicie lub częściowo, trwale lub przejÂÅ›ciowo; majÄ… status bytu caÅ‚oÅ›ciowego, w sensie strukturalnym czy funkcjonalnym, - zorganizowanego, posiadajÄ…cego wÅ‚asnÄ… strukturÄ™, samoregulujÄ…cego siÄ™; realizujÄ… przypisane im (z racji zajmowanego miejsca i roli w kulturze) funkcje, misje czy cele - ukryte lub jawne, zakÅ‚adane lub artykuÅ‚owane; - utrzymujÄ… w czasie swÄ… strukturÄ™, organizacjÄ™; przeciwdziaÅ‚ajÄ… entropii; - przystosowujÄ… swÄ… strukturÄ™ i zachowanie do warunków Å›rodowiskowych; podlegajÄ… rozwojowi.
KUP TERAZ