Cena: 28.67 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz DokÄ…d zmierza polska szkoÅ‚a? za 28.67 zł w księgarni lideria.pl
Na pytanie Dokąd zmierza polska szkoła? od dłuższego czasu usiłują znaleźć odpowiedź naukowcy i pedagodzy praktycy, jednym słowem wszyscy, k...
zobacz więcej informacji
Cena: 28.67 zł
Sklep: lideria.pl
Kup teraz DokÄ…d zmierza polska szkoÅ‚a? za 28.67 zł w księgarni lideria.pl
Wydawca: Wydawnictwo Akademickie ŻAK
Kategoria: Ebooki i Audiobooki / Nauki humanistyczne / Pedagogika, resocjalizacja
ISBN: dae8ce0dc23253b076691a1622cfbc59
Waga: b/d kg
Rok wydania: b/d
Na pytanie Dokąd zmierza polska szkoła? od dłuższego czasu usiłują znaleźć odpowiedź naukowcy i pedagodzy praktycy, jednym słowem wszyscy, którzy są zaniepokojeni przyszłością polskiej edukacji. W tej pracy zabrali głos wybitni pedagodzy pracujący na wydziałach pedagogicznych wielu uniwersytetów – profesor D. Klus-Stańska, profesor B. Śliwerski, profesor S. Dylak, profesor M. Mendel, profesor L. Kopciewicz, profesor W. Dróżka i inni. Od wielu lat szkole zarzuca się nieumiejętność kształcenia i wychowania, a tym samym przygotowania absolwentów do przyszłej pracy i życia, a nawet blokowanie inicjatywy i samodzielnego myślenia uczniów. Nie zmieniają tej sytuacji systematycznie podejmowane reformy. Polska szkoła nie może ciągle sprostać zadaniom przygotowania młodych do życia w zmieniającym się nowoczesnym świecie.
Spis treści
Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła? – pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty 7 Bogusław Śliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych 36 Stanisław Dylak, Szkoła – jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman 61 Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju 83 Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli – rekonstrukcja narracji 122 Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości 153 Piotr Zamojski, Widmo absolutu – głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań 169 Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni – próba dekonstrukcji antropologicznej 174 Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? 210 Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra 251 Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja – niebezpieczne związki? 274 Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem 295 Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej 307 Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia 322 Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu 337
KUP TERAZ